22 Aralık 2011 Perşembe

ilk Trafik Kazasi

Dunyadaki ilk Trafik Kazası - ilk trafik kazası


Dünyada ilk trafik kazası 1899 yılında meydana geldi. Kayıtlara geçen ilk trafik cezası ise 24 kilometre olarak belirlenen hız sınırını 25 kilometre süratle giderek ihlal eden sürücüye kesildi.


Dünyadaki ilk ölümle sonuçlanan trafik kazası 17 Ağustos 1896 günü, İngiltere ‘nin Londra kentinde ehliyetini yeni alan bir kişi tarafından gerçekleşmiştir.

ilk trafik kazası   ndan ilk trafik cezasına ve hız sınırına dek bugünkü neslin hatırında bulunmayan pek çok ilginç sorunun yanıtının yer aldığı tablodaki bazı “ilk”ler şöyle:



ilk trafik kazası  , 1899 yılında meydana geldi.


İlk hız sınırlanması, 1901 yılında ABD’de uygulandı ve hız sınırı şehir içinde 24, şehir dışında ise 35 kilometre olarak belirlendi.


İlk trafik cezası, 24 kilometre olarak belirlenen hızı sınırını 25 kilometre süratle giderek ihlal eden sürücüye yazıldı.


İlk cankurtaran, 1792 yılında Napolyon’un özel cerrahı Baron Dominigue Jean Larrye tarafından yapıldı ve yine ilk olarak İtalya ile 1796-1797 yıllarında yapılan savaşlarda kullanıldı.


İlk emniyet kemeri 1930’da ABD’de bulundu, 1954 yılında yasalaştı, 1956 yılında ise zorunlu hale getirildi. Türkiye’de ise 1995 yılında emniyet kemeri yasal zorunluluk haline getirildi.
İnsan ya da hayvan gücü ile çalışan ilk basit makineler, M.Ö.300 yılında Atina yöresinde kullanıldı.


Dünyadaki ilk asfalt M.Ö. 2500 yılında Pakistan’da Mohenjadoro hamalları ve Mezopotamyalılar tarafından kullanıldı.
       
Türkiyede İlk Trafik Kazası



türkiye'deki ilk trafik kazası 26 ocak 1912 tarihinde gerçekleşmiştir.o gece saat 22 sıralarında, istanbul zincirlikuyu´dan hızla gelen bir otomobil, şişli câmii önünde idris isimli bir şahsa çarpmış ve sürücüsü neye uğradığını şaşırarak aynı hızla kaçarken, pangaltı´da, polislerin ´ihtar ateşi´ ile durmak zorunda kalmıştı.
bu şoför, italyan sefâreti´nde görevli frederico rasi isimli bir memurdu. hemen tutuklanmış ve idris´in kaldırıldığı etfal hastanesi´nde vefât etmesiyle de iş büyümüştü. ancak, italyan sefareti´nin, hem idris´in ailesine yüklü bir tazminat ödemeyi, hem de rasi´ye gereken cezayı vermeyi kabul etmesiyle, dosya ertesi gün kapatıldı. ama, istanbul halkının, bu olayı aylarca konuştuğu söylenir.




BAZI ARAŞTIRMA SONUÇLARI


Dergide ayrıca, trafikle ilgili bazı araştırma sonuçlarına da yer verildi. Buna göre;
Saatte 50 kilometre süratle giden araçtaki 75 kilogramlık insanın ağırlığı, 2 bin 250 kilograma (yetişkin bir filin ağırlığı) ulaşıyor. 



Saatte 30 kilometre ile giden araçta meydana gelen kazalarda ölüm riski yüzde 10, yaralanma riski yüzde 40; saatte 50 kilometre süratle giden araçta meydana gelen kazalarda ölüm riski yüzde 30, yaralanma riski ise yüzde 100.


Araçtaki 10 kilometrelik hız artışı, Türkiye’ye yılda 132 katrilyon lira ek yakıt tüketimi maliyeti olarak yansıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder